Connect with us

Hi, what are you looking for?

Ελλάδα

10+1 τρόποι για να συγκαλύψουν το Έγκλημα των Τεμπών

Η μεγάλη πλειονότητα της κοινής γνώμης βλέπει συγκάλυψη και εμπιστεύεται από λίγο έως καθόλου τη δικαιοσύνη για την απόδοση ποινικών ευθυνών.

Η άποψη της κοινωνίας για την έρευνα όσον αφορά τα εγκλήματα που σχετίζονται με το δυστύχημα των Τεμπών έχει καταστεί προφανής και ανιχνεύσιμη σε όλες τις πρόσφατες έρευνες κοινής γνώμης. Η μεγάλη πλειονότητα βλέπει συγκάλυψη και εμπιστεύεται από λίγο έως καθόλου τη δικαιοσύνη για την απόδοση ποινικών ευθυνών.

Τα στοιχεία που φανερώνουν απόπειρα συγκάλυψης και μετάθεσης ευθυνών είναι πολλά:

1. Η άμεση πρωθυπουργική απόφανση περί «αναπότρεπτου ανθρώπινου λάθους» (με την οποία ευθυγραμμίζονται στο σύνολό τους μέλη της κυβέρνησης, κυβερνητικοί βουλευτές κλπ), ως να είμαστε στις αρχές του 19ου αιώνα (ο ηλεκτρονόμος-ρελέ εφευρέθηκε από τον φυσικό Τζόζεφ Χένρυ το 1835).

2. Η ντε φάκτο παράκαμψη της συνταγματικής επιταγής και του νόμου για αυτεπάγγελτη ανάληψη του προανακριτικού και ανακριτικού έργου από τη Δικαιοσύνη με τις αποφάσεις για τις άμεσες ενέργειες που έλαβε το «Συντονιστικό» της Κυβέρνησης, με επικεφαλής τον Υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Τριαντόπουλο, και με τη συμμετοχή άλλων μελών της κυβέρνησης και του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Αγοραστού. Οι ενέργειες αυτές είχαν ως αποτέλεσμα την εσπευσμένη αλλοίωση του χώρου του δυστυχήματος από την αμέσως επόμενη ημέρα 1/3/2023.

3. Η άρνηση στο αίτημα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας (EPPO) να δοθεί άδεια από τη Βουλή για τη διερεύνηση πιθανής ποινικής ευθύνης των δύο πρώην υπουργών Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη και Κώστα Αχ. Καραμανλή, για σοβαρά ποινικά αδικήματα που προκύπτουν από το γεγονός ότι πλήττονται τα οικονομικά συμφέροντα της ΕΕ.

4. Η επιλογή της διαδικασίας της Εξεταστικής Επιτροπής αντί της Προκαταρκτικής Εξέτασης με σύσταση προανακριτικής επιτροπής.

5. Η μη επιλογή διακομματικού προεδρείου για την Εξεταστική Επιτροπή και η στάση του προέδρου της, που τορπίλιζε συστηματικά τη διαδικασία.

6. Ο περιορισμός της λίστας μαρτύρων σε 35 πρόσωπα (από τα άνω των 100 που προτάθηκαν). Απορρίφθηκαν ουσιώδεις μάρτυρες, όπως ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι πραγματογνώμονες της Εισαγγελίας Λάρισας, τα στελέχη του σιδηροδρόμου που είχαν ενημερώσει για τους κινδύνους, οι Πυροσβέστες και οι άνδρες της ΕΜΑΚ. Από τους 35 επιλεγμένους μάρτυρες πολλοί δεν είχαν να συνεισφέρουν τίποτε άλλο από την παρελκυστική εστίαση στα «λάθη του σταθμάρχη», ενώ έκαναν ό,τι μπορούσαν για να εκτρέψουν την προσοχή από τις επαναληπτικά παρατεινόμενες επί 10ετίες συμβάσεις για τα συστήματα ασφαλείας, την έκρηξη κατά τη σύγκρουση, και την εσπευσμένη «αποκατάσταση του πεδίου» της σύγκρουσης («μπάζωμα» σε 3 μόλις ημέρες). Όλα αυτά ουδόλως απασχόλησαν την Επιτροπή.

7. Ο τρόπος που μεθοδεύτηκε η κλήση του περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού. Οι βουλευτές της αντιπολίτευσης καταγγέλλουν ότι τον κάλεσαν τελευταίο, ώστε να προλάβει να του ασκηθεί πρώτα η δίωξη, για να μπορεί αυτός να επικαλεστεί το δικαίωμα της σιωπής.

8. Η εσπευσμένη λήξη των καταθέσεων στην Εξεταστική Επιτροπή, χωρίς να ληφθεί υπόψη η δικογραφία της Εισαγγελίας Λάρισας.

9. Η συνεχής πίεση μέσω δηλώσεων στην Εισαγγελία και στον Ανακριτή Λάρισας να ολοκληρώσουν σύντομα τη διαδικασία της ανάκρισης ώστε να ξεκινήσει η δίκη με τα υπάρχοντα (ελλειπή) στοιχεία.

10. Οι παλινωδίες και η άρνηση κάθε ευθύνης και αρμοδιότητας του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας Τριαντόπουλου (συντονιστή της κυβέρνησης για το δυστύχημα), της Προέδρου της ΡΑΣ (Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων) Τσιαπαρίκου, αλλά και όλων των εμπλεκόμενων φορέων, οι οποίοι εκτρέπουν τις ευθύνες τους προς άλλες κατευθύνσεις.

Πέραν των ανωτέρω οι πολίτες λαμβάνουμε επίσης ανατριχιαστικές πληροφορίες, ότι δεν υπήρξε ασφάλιση του χώρου και έρευνα αυτού, όπως προβλέπεται, ότι η έκθεση της Πυροσβεστικής περιορίστηκε σε μία μόνο σελίδα με απολύτως γραφειοκρατικά στοιχεία, ότι «χάθηκε» το Δελτίο Αποστολής της εμπορικής αμαξοστοιχίας και «διαγράφηκε» το προβλεπόμενο βίντεο φόρτωσής της, ότι η λίστα της εταιρείας δίνει ως φορτία ελάσματα, σύρματα, μπύρες και παρασκευάσματα διατροφής, ενώ οι αναλύσεις από το τεχνικό επιτελείο των συγγενών των θυμάτων δείχνουν επαναλαμβανόμενη ανίχνευση ξυλολίου καθαρότητας 95% στα ρούχα των θυμάτων, των πυροσβεστών, αλλά και στο έδαφος, και τέλος ότι δεν έγινε νεκροτομή των σωρών για να φανεί η ενδεχόμενη σχέση του θανάτου τους με το μυστήριο αυτό φορτίο.

20.03.2024 | Θανάσης Τσοπανάκης

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You May Also Like

Γνώμες-Σχόλια

Το ζήτημα είναι αν αυτή η γνώση για τη σημασία των θεσμών – πληρωμένη με βαρύ φόρο αίματος – μεταφραστεί σε μια μαχητική επιστροφή...

Γνώμες-Σχόλια

Τις αναγκαίες θεσμικές αλλαγές για να μην επαναληφθούν καταστροφές όπως στα Τέμπη, το Μάτι ή την Μάνδρα δεν θα τις δούμε αν δεν ηττηθεί...

Γνώμες-Σχόλια

Πώς δημιουργούνται εκείνες οι περιστάσεις που οδηγούν μια κυβέρνηση σε τέτοιο βαθμό αλαζονείας ώστε να επιχειρεί να επιβάλει ερμηνείες λέξεων, εννοιών, νόμων και προθέσεων;

Ελλάδα

Περισσότεροι από 1.340.000 πολίτες έχουν υπογράψει απαιτώντας την κατάργηση των διαβόητων διατάξεων του άρ. 86 . Ουδείς έχει το δικαίωμα να τους αγνοήσει.