Σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του δήμου Θεσσαλονίκης με θέμα τις επιπτώσεις από τα έργα κατασκευής του «Flyover», που έχουν οδηγήσει την πόλη σε κατάσταση διαρκούς και μονίμου κυκλοφοριακού χάους, ο Μιχάλης Τρεμόπουλος, πρώην ευρωβουλευτής και νυν δημοτικός σύμβουλος με την παράταξη «Θεσσαλονίκη για Όλους», ζήτησε την διενέργεια τοπικού δημοψηφίσματος, ώστε όπως ανέφερε, να αποφασίσουν οι δημότες της πόλης εάν είναι διατεθειμένοι «να υποστούν τις επιπτώσεις για πέντε χρόνια».
Flyover είναι η μεταρρύθμιση της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων, μέσω υπερύψωσης μεγάλου τμήματος αυτής, με αρχικό κόστος που προσεγγίζει το μισό δις ευρώ.
Ανακοινώθηκε αρχικά ότι επρόκειτο να έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2026, αλλά ήδη έλαβε την πρώτη παράταση μέχρι και τον Μάιο 2027. Μολονότι δε αποτελεί έργο το οποίο αφορά αποκλειστικά την πόλη της Θεσσαλονίκης, και έχει άμεσες επιπτώσεις στην ζωή των κατοίκων της, η κατασκευή του αποφασίστηκε απευθείας από την κυβέρνηση, χωρίς δημόσιο διάλογο, χωρίς διαβούλευση, και προφανώς χωρίς απόφαση της τοπικής κοινωνίας.
Η πρόταση του κ. Τρεμόπουλου ήλθε σε μία περίοδο που είναι πλέον δυνατή η διεξαγωγή τοπικών δημοψηφισμάτων σε επίπεδο δήμου ή περιφέρειας, καθώς αυτά είχαν ανασταλεί για ολόκληρη την προηγούμενη δημοτική και περιφερειακή περίοδο δυνάμει του άρ. 11 παρ. 1 του νόμου 4674/2020 που ψηφίστηκε με πρωτοβουλία της κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Τα τοπικά δημοψηφίσματα διενεργούνται σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των αρ. 133-151 του νόμου 4555/2018. Σε επίπεδο δήμου αποφασίζονται είτε (α) κατόπιν απόφασης του δημοτικού συμβουλίου με πλειοψηφία των 2/3 του συνόλου των μελών του, είτε (β) μετά από αίτηση εγγεγραμμένων εκλογέων ο οποίος δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 10% του συνολικού αριθμού των εγγεγραμμένων εκλογέων του δήμου και, κατόπιν, έγκριση του δημοτικού συμβουλίου που λαμβάνεται με απλή πλειοψηφία.
Εάν ο κ. Τρεμόπουλος δεν μπορεί να βρει εντός του δημοτικού συμβουλίου την πλειοψηφία των 2/3, τότε έχει την επιλογή να απευθυνθεί στους απηυδισμένους δημότες της πόλης, ώστε εκείνοι, αντί απλώς να αγανακτούν, να διαμαρτύρονται ή να διαδηλώνουν κατά του έργου, να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο ζητώντας τοπικό δημοψήφισμα.
Χρήστος Λυντέρης
02.04.2024 | ΦτΔ
Κατερίνα Τσικαριδη
2024-04-06 at 16:31
Και καλά η Θεσσαλονίκη…βρέθηκε έστω ένας να αντιδράσει! Εδώ στην Αθήνα που καταστρέφουν όλη την παραλιακή ζώνη, ούτε ένας;